Turinoita elämänmenosta, ihmettelyä luonnon ihanuudesta, itse tekemisen ilosta.

sunnuntai 8. helmikuuta 2015

Vanha valokuva - piirroksena

Piirsin illalla kuvan ainoasta lapsenlapsestamme. Se on kehyksissä pöytäni vieressä, niin kuin valokuva, josta sen piirsin.

Tänään etsin lisää valokuvia, joita voisin piirtää.

Sisarukset, joskus 60 -luvun alkupuolella. Keskellä minua vuoden ja 2,5kk vanhempi siskoni, joka oli aina nätti ja siisti. Kuvassa hän oli niin sievä, pitkät musta ripset poskille heijastuen. En saanut piirrettyä, niin hyvin, kuin hän kuvassa oli :-)

Edestä katsoen oikealla, olen sitten minä. Ei liene vaikeaa arvata.
Hiukset ei tahtoneet pysyä kiinni,villatakista nappi auki ja kädessä joku rasia. Naama kurtussa.

Aurinko paistoi kasvoihimme kuvan oton hetkellä. Sisarella on silmät nätisti kiinni. Minä, ja vuoden ja 1,5kk nuoremman veljen kanssa, naama kurtussa, puuhailemme jo omiamme.
Olin siinä vaiheessa pisin meistä. Nyt pikkuveli on huomattavasti pidempi. Tosin minäkin yli 170 cm. Isosisko on taasen reilusti minua pienempi.

Pikkuveli ilmeisesti tahtoo kädessäni olevan rasian. Pikkuveljen villatakista on myös monta nappia auki, taisimme olla aikamoisia rasavillejä.

Meillä on myös toinen pikkuveli, joka on jo paljon nuorempi. Veljien ikäero on noin 9,5v.


Tämän piirroksen tein, serkkuni antamasta,
 valokuvakirjassa olevasta kuvasta.
Kuvan on ottanut serkkuni äiti.

Rauhaisaa sunnuntai -päivää kaikille :-))

14 kommenttia:

  1. Hienoa ikuistaa uudelleen kuvat piirtämällä.Tässä on nostalgiaa.Ihana.Mistähän on kyse kun n noin ilmeikkäitä kasvoja.

    VastaaPoista
  2. Kiitos RaijaAnnikki, olen piirtänyt kasvokuvani ilman malleja, joten nyt on aika opetella piirtämään mallistakin. Vanhoja valokuvia on hauskaa
    piirtää:-) Mummien kuvat teen varmaan seuraavaksi ja ehkä äidin ja isänkin .

    VastaaPoista
  3. Hienosti oletkin piirtänyt! Omat niksit on noissa varjostuksissa ym että saa oikean näkoiseksi kuin kuvassa,siksi kai se niin vaikeaa minulle onkin. Mutta sinulta onnistuu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Esther, kyllä tämä opetteluttaa minuakin, eikä tulos ole sitä mitä haluaisin. Lisää vain harjoittelua, niin kyllä se siitä lähtee ;-))

      Poista
  4. Paljon puhuva sarja sisaruksia ja hyvin piirrettynä. Onko sisko edelleen tarkka ja järjestyksellinen? Sinä ainakin olet touhukas ja aikaan saapa ;-D Hieno ryhmäkuva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Aina, vanhoja kuvia katsellessa meidän nuoret huomaavat meidän luonne-erot kuvien perusteella.
      Ja totta se onkin. Kyllä sisko on säntillinen minuun verrattuna. Olin se poikatyttö niin kuin Uuna tuossa alla kertoo. Paljon touhuan kyllä, mutta olen sellainen tuulihattu välillä ;-))

      Poista
  5. Minä olin sellainen poikatyttö, mutta onneksi äiti sitten sai enkelinsä nuoremmasta sisarestani (vaaleat luonnonkiharat hiukset, minulla lyhyet sianharjakset) Kummallista, että nyt vanhana elämä on kääntänyt osat toisin pän. Minä olen saanut taipuisat laineet nyt vasta ja siskolla on ihan suora tukka. Muutenkin hän on nyt urheilullinen ja sellainen, kuin minä nuorena :-D

    Ilmeikäs, hieno piirros. Kyllä tällaiset ryhmäkuvat kertovat paljon enemmän kuin yksi kuva, jossa pönäkkänä seisotaan. Muistoja, muistoja...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lapset jos saavat itse asettua, niin tulee hyviä kuvia, joista voi nähdä paljon ;-) Meillä oli molemmilla pitkät hiukset, siskolla pienenä vaaleat (aikuisena tummat) ja minä olen ollut tumma aina. Olin oikea takkutukka ja sairastelin enemmän kuin muut. Poikatyttö, joka kiipeili puissa ja leikki usein poikien leikkiä. Hiukset kihartuivat enemmän nyt vanhempana.
      Näin se elämä menee. Nyt on mieltä lämmittävää katsella vanhoja kuvia ja muistella ...Kiitos kommentistasi poikatyttö :-))

      Poista
  6. Sydämellistä sunnuntaita <3 tässä kuvassa on tunnetta. Juopon napit ja hiukset sekaisin tuo juuri oikeaa tunnetta. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiia, aika kuluu siivillä. Vasta omat lapset pieniä ja nyt ovat kaikki aikuisia. Lapset ovat lapsia joka aikakaudella ja jokaisen pitää saada olla sellainen, kuin on ;-)) Minä olin vilkas, tunnustan. Sydämellistä sunnuntaita <3

      Poista
  7. Tässä piirroksessa on niin paljon tunnelmaa. Lapsena siskoset voivat olla erilaisia ja aikuisenakin. Ei se asioita haittaa jos napit on auki ja tukka sekaisin, lasten riemua ei mikään voita. Hienosti piirretty ja tarinoitu.

    VastaaPoista
  8. Kiitos Sisko. Olet oikeassa, erilaisia ollaan. Lasten riemu on se tärkein. ei se onko napit kiinni ja tukka letillä. Opettaja letitti auenneet lettini alaluokilla. Oli ihana opettaja, joka antoi lasten olla lapsia.

    VastaaPoista
  9. Ihana kuva ja tarina. Vanhat valokuvat ovat tosi tärkeitä ja kiva kun piirsit kuvan meillekin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuulento kommentistasi. Vanhat valokuvat tuovat ihania muistoja mieleen ;-))

      Poista