Turinoita elämänmenosta, ihmettelyä luonnon ihanuudesta, itse tekemisen ilosta.

keskiviikko 21. tammikuuta 2015

MustaPörssi, nimen mukaisesti hämärää touhua

Hei

Täällä vaan odotellaan. Katsoin aamulla MustanPörssin verkkokaupan sivuilta, onko tiedot tilauksestani päivitetty.
Eipä tietenkään. Sähköpostiin ei myöskään ole tullut mitään.

Yritin soitaa (maksulliseen asiakaspalveluun). Ihmettelen, kuinka asiakaspalvelusta voidaan periä puhelinmaksu, jos asiakas joutuu soittaamaan yrityksen itsensä tekemän virheen vuoksi.
Kyllä katson että tässä tapauksessa tuotteen myyjä on velvollinen informoimaan, missä vika.
Maksetun tuotteen toimittamisessa aiheutunut virhe, tai sopiminen maksun palauttamisesta, kuuluu myyjälle.

Yritykselle on tehty myynnin kautta nyt kaksi yhteydenottopyyntöä, alkaen maanantaista.
Mitään ei kuulu.  Jonotin puhelimessa klo 9,42-9,54, eli 12min ja jonotus vain jatkui. Lopetin taas yrittämisen. Tässä tulee tunne, että on tietty aika jonka asiakas joutuu vähintään odottamaan.
Näin maksatetaan asiakkailla asiakaspalvelu, johon lähinnä soitetaan yrityksen tekemien virheiden vuoksi.

Tämä menettely ei mielestäni ole oikeudenmukainen. Kuinka hoidat asiat firman kanssa, kun puhelinpalvelu ei vastaa ja useista yhteydenottopyynnöistä huolimatta, yhteyttä ei oteta.

Otin vielä yhteyttä myyjään ja kerroin, ettei yhteyttä ole otettu, eikä puhelimella asiakaspalveluun pääse.  Siellä vain pahoiteltiin odottamista ja käskettiin edelleen soittamaan maksulliseen jonotuspalveluun :-) Asiakkaat kuulema palvellaan tulojärjestyksessä. Mikä tarkoittaa että maanantain asiakkaat on vielä palvelematta?????

Ja heillä itsellään olisi, oman ilmoittamansa palvelun mukaan velvollisuus informoida asiakasta, ilman asiakkaan soittelua, miksi tuote ei tule sovittuna aikana, tai ollenkaan ja mitä asiakas jatkolta haluaa. Edes heidän sivullaan mainostetut toimintatavat eivät toteudu millään muotoa.

Ilmoitin, että ellei yhteyttä tänään oteta, pitänee tehdä rikosilmoitus, että saa edes rahansa takaisin.
Tämä täyttää jo huijauksen tunnusmerkit, kun ei toteuteta sitä mikä luvataan.
Ja asiakkaan rahat jää heille.

Ja näköjään, kun olet valittanut asiasta, ei varmasti oteta yhteyttä ja hoideta asiaa kuntoon. Naurettavaa.

Myyjä tarkastaa tuotteen saatavuuden, varastossa 9kpl, toimitus 2-3pv. Vain laukku tulee.
Kamerasta ja muistikortista tiedoissa myyjän sivuilla, että kaikki toimituksessa. Yhteyttä ei pyynnöstä huolimatta oteta ja puhelimella ei pääse ainakaan alle 12min, jonka viimeksi tänä aamuna odotin maksullisessa puhelimessa.

Katson tämän jo rikolliseksi toiminnaksi. Ensin huijataan asiakasta, myymällä sellaista, mikä ei tule.
Peritään maksu tilatessa ja sitten oletkin kusessa. Mistään et saa tietoa missä vika. Toista pakettia ei ole lähetetty. Yritys ei informoi asiakasta tilanteesta. Kauppaa ei pääse purkamaan, kun ei saa yhteyttä.

Ei ole asiakkaan tehtävä roikkua päiväkaupalla maksullisessa puhelimessa jonottamassa yrityksen tekemän virheen vuoksi, varsinkin kun ovat jo tietoisia virheestä.

Halleluja, mihinkään vastaavaan en ole koskaan törmännyt. Tämä on jo epätodellista.

Yritys ei ole tietävinään tekemästään virheestä, eikä yritäkään ottaa yhteyttä, pyynnöistä huolimatta.
Tämähän täyttää jo kohta petoksen määritteen.


10 kommenttia:

  1. Onpa omituista touhua. Ei muuta kuin näkyvästi esille tämäkin epäkohta, jospa liikekin huomaisi, asiakaskatona!

    VastaaPoista
  2. Tää on kyllä surkeaa touhua, miten noin vaikeaksi voidaan tehdä ja asiakasta huijata. Sun kannattaa valittaa Kuluttajasuojalle tästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä varmaan pitää. Aika ylimielistä kohtelua asiakkaalle.
      Aivan kuin jotain armopaloja pyytäisi, kun kyselee rahojensa perään.

      Poista
  3. Minusta kannattaisi ottaa yhteyttä kuluttasuoja-asiamieheen. Tämä on jo sellaista touhua, että pitäisi saada yhteys ja ilmoitus johonkin tahoon, joka tietää, miten on paras toimia.

    Ota nyt rauhallisesti, ettet saa päänsärkyä. Kyllä tämä aikanaan järjestyy, nyt on vain mietittävä, miten on parasta toimia.
    Voimia sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Odotan nyt tämän päivän loppuun, Ei tässä nyt taida muu auttaa kun pyytää jostain apua. Kuluttaja-asiamiehen kautta on vain niin hidasta toimia.
      On kyllä outoa touhua. Itse mainostavat sivullaan muuta, kuin mitä on todellinen toiminta. Ja vaikenevat vaikka tietävät asian. Mihin tässä enää uskaltaa luottaa:-)
      Juu, ei tämä aiheuta varmaan päänsärkyä. Kiitos Uuna kommentistasi :-)

      Poista
  4. Voi kurjaa.Puoliaan on pidettä.Kyllä kaikki järjestyy..minä aina yritän ajatella kun on jotain hankaluuksia.Halauksin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On tämä ihmeellistä touhua. Kyllä tämä järjestyy, tavalla tai toisella. Ihmettelen vaan toimintatapaa, on ilmeisesti liikaa asiakkaita. Ei ehditä palvella kaikkia, joten on varaa menettää asiakkaitaan. Menee varmaan liian hyvin ;-D Kiitos RaijaAnnikki viestistäsi <3

      Poista
  5. Minä olen niin epäluuloinen, etten tilaa juurikaan mitään netin kautta. Varsinkin, jos tuote on maksettava heti ja niinhän se yleensä on. Käyn aina paikan päällä joa mahdollista.

    Kuluttaja asiamiehen kautta vain, vaikka aikaa vähän menisikin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on käynyt niin hyvä tuuri, että olen aina saanut hyvää asiakaspalvelua ja yhteyden on saanut nopeasti.
      Kello on 16.50 ja mitään ei kuulu. Aikovat varmaan pitää rahani ;-O Taitaa venyä se kameran osto aika pitkälle.
      No huijaamisesta, sen salailusta ym keskustellaan vielä myyjän kanssa ;-) Uskomattominta tässä on se että heidän omien myyntiehtojen mukaan yhteyttä otetaan alunperinikin heidän puoleltaan, mikäli tuotetta ei voida toimittaa. Silti mitään ei kuulunut eikä varmaan kuulukaan.

      Aamulla alan asiaa hoitamaan muuta kautta . Kiitos Aina kommentistasi :-)

      Poista