Turinoita elämänmenosta, ihmettelyä luonnon ihanuudesta, itse tekemisen ilosta.

tiistai 21. lokakuuta 2014

Taikakuvat haaste




TAIKAKUVAT HAASTE: RIKKI, RÄMÄ (http://taikakuvat.blogspot.fi/)

Osallistun tällä hauskaan taikakuvat haasteeseen

Onko tämä rikki ja rämä, vaiko toisen jämä?

Vanha alumiininen kattilankansi. Ripaa ei mulla...
Ei se haittaa, on kaunis hohto ja pyöreä muoto sulla.

Jo nyt käyttöä suunnitteilla on minulla, joten huolta jätteeksi joutumisesta ei ole sinulla.


Pääsenkö mukaan minä myös?

Vanha lommoinen, puinen kapusta?
Olet käteeni sopiva, Niin sileä ja lämmin on puinen pinta.
Olematon oli kirpputorin hinta.
Tule mukaan vaan, ehkä puurokattilassa sinua tarvitaan.
Seinällä koristeenakin roikkua voisit, niin vanhaa fiilistä keittiööni toisit.


Joskus hieno ja kaunis ollut olen, varmaan lähes korvaamaton, 
Teksti varressani kertoo, oon ruostumaton.
Varteni puinen hienosti risa ja rikki, siispä tähän seuraan pääsy oli onnen tikki.


Me pienet, risat,ruosteiset piparimuotit haluamme kiireesti mukaan.
Ei näin kuluneita ole huolinut itselleen kukaan.
Hyllyssä kirpputorin maatako saamme, vaikka niin sovussa tilamme jaamme.
Täytyy miettiä vielä, mutta mietitään sitten kotona....., siellä.


Mikä ihmeen kummajainen vanhasta varastosta mukaan tunkee?
Niin kaunis on pinta sen. Maali irronnut osittainen. Sen kiinni jonnekin rei`stä laittaa voin, ja niinpä sinutkin kotiini toin.



 Tässä yhdessä kaikki olemme me. Meitä katsella ja ihailla saatte te. 

"Risa ja rikki" statuksella taidatte olla kaikki tässä,mutta mikäs sen kauniimpaa oisi elämässä.

Olen itsekin hiukan risa ja rikki, joten seuraani voitte huoletta tulla. Ja kaikille teille löytyy käyttöä mulla :-D




3 kommenttia:

  1. Ompa hauskasti kerrottu pikku tavaroista, ihan sadun tavoin runosuoni virtasi. Kiva vastaus haasteeseen ja kiitos osallistumisesta!

    Ei pieni vika mitään haittaa, tavaroita voi kyllä käyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sisko.
      Ihastelin eilen Taikakuvat - haasteen kuvia.
      Itselläni ei ollut kuvaa (omaa kuvaa ;-) lukuunottamatta) aiheesta. Kuvia katsellessa muistin aarrelaatikkoni, josta otan tarvittaessa tuunauksiin ja käyttöön tavaroita.
      Olen sen verran hassahtanut että hypistelen ja "nään myös käsilläni", joten kertominen tavaroista on hauskaa.
      Kiitos osallistumismahdollisuudesta.

      Poista
  2. Mielenkiintoinen ja hauska vastaus haasteeseen.
    Siihen pikkuhiljaa risat yhteiskuvaan kokoontuivat.:-)

    VastaaPoista