Turinoita elämänmenosta, ihmettelyä luonnon ihanuudesta, itse tekemisen ilosta.

torstai 22. tammikuuta 2015

MustanPörssin verkkokaupan vähättelevä yhteydenotto

Päivitän tähän eiliseen tämän päivän.  Alla olevan yhteydenoton jälkeen ei kuulu taaskaan mitään. Ei ohjeita, ei neuvoja,  eikä selitystä miksi näin toimitaan. Ei mitään vastausta kysymyksiini.

Ollaan hiljaa ja annetaan kuva, ettei mitään ole tapahtunut. 
On siis yrityksen mielestä luvallista huijata asiakasta ????

Vaikenemalla tämä asia ei silti muutu miksikään. Totuus on että huijattiin asiakas ostamaan, vaikka tiedettiin, että varastossa ei ollut tavaraa  ja asiakas ei olisi ostanut jos olisi tiennyt totuuden. Tämä asia kuuluisi nyt kuluttajaviranomaiselle. Tällainen huijaaminen ei ole lain mukaista ;-))


Hei taas 

Tänään oli tullut yhteydenotto MustanPörssin verkkokaupasta lopultakin.
Alla ko viesti ja sen alla nettimyyjän viesti asiakaspalveluun.


Hei!

Pahoittelen vastauksen viivästymistä. Olit ollut yhteydessä chat myyjältämme kysyäksesi tilaamiasia Nikonin kameraa ja muistikorttia.

Sain tavarantoimittajaltamme vastaukseksi, ettäkamera on ollut väliaikaisesti loppunut heiltä, mutta tuotetta olisi tulossa lisää loppuviikosta ja tuotteet toimittettaisiin sinulle ensi viikon aikana.


Ystävällisin terveisin,


Musta Pörssi Asiakaspalvelu
asiakaspalvelu@mustaporssi.fi
Puh 020 77 565 60* Arkisin klo 8-18
Puhelumaksut: 0207-alkuiset numerot 0,088EUR/min (sis.alv.) 
Ulkomailta soitettaessa hinta määräytyy paikallisen operaattorin hinnaston mukaisesti.


Seuraava alla oleva viesti meni myynnin puolelta asiakaspalveluun maanantaina:
Asiakas oli saanut tilauksensa jo postissa. Sisällöstä tosin puuttui tilattu kamera ja muistikortti kokonaan (pelkkä laukku oli tullut). Tilausjärjestelmän eikä Postin seurantakoodin perusteella selvinnyt mitään täältä käsin. Ottaisitteko yhteyttä asiakkaaseen asian tiimoilta mahdollisimman pian? Kiitoksia selvityksestä. 

Tilausnro
Asiakkaan s-posti: 
Asiakkaan p.numero

Minua siis huijattiin tilauksen yhteydessä :-) Nettimyyjä tarkasti varastotilanteen ja sanoi ensin tuotteen olevan loppu. Ilmoitin, etten halua muuta, vaan mallin 5200 olisin halunnut. Hän sanoi hetkinen ja ilmoittikin niitä olevan 9 varastossa. Tilasin välittömästi siinä uskossa, että kamera on minulla 2-3pv päästä. 

Ei voitu siinäkään vaiheessa, kun laukku lähetettiin kertoa totuutta ja vielä odotettiin maanantaista torstaihin, kyselyistäni huolimatta, ennen kuin otettiin yhteyttä. Vaikka heidän itsensä olisi, omien myyntiehtojen mukaan, ilmoitettava oma-aloitteisesti tilauksen muuttumisesta.

Ilman nettikirjoittelua ei varmaan vieläkään. Laitoin aamuiseen google+ postaukseen vastaanottajaksi myös MustaPörssin ;-)

Nyt kamera tulisi ehkä loppuviikosta yritykselle toimittajalta ja saisin sen joskus ensi viikon aikana. Ja silläkö tämä huijaus on kuitattu.

Sanalla pahoittelen, kuitataan vain odotusaika. Ei sanaakaan hyvän tavan vastaisesta menettelystä.
Ilmoitin, etten halua heiltä kameraa. Haluan rahani nopeasti takaisin ja lähetän laukun pois. Hankin kameran muualta. Saas nähdä tulevatko rahatkaan nopeasti. He menettelivät väärin, joten nyt ei odotusajat ole vakiot ;-)

Kääk, siinäpä oli K-palvelua loppuelämäksi ;-O Olisikohan aiheellista leikata K-kaupan plussakorttikin kahtia ja siirtyä S-kaupan asiakkaaksi. Jos sielä ei sentään huijattaisi ;-))


8 kommenttia:

  1. Kyllä tuo oli selvästi myyjän huijaus. Hän sai varmaan proviikkaa jokaisesta myynnistä, joten kannatti myydä vaikka ei oota, kunnes tavaraa tulee.
    Minäkin haluaisin rahani sinun tapauksessasi. Saas nähdä onnistuuko??? Vetoavat ties mihin pykälään.

    Olen monenlaista tilannut netin kautta, mutta koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Hobby hallissa joskus joutuu odottamaan viikon kaksi, mutta se ilmoitetaan reilusti heti. Rajalalta tuli kamera nopeasti.

    Kyllä tästä paha maku jää suuhun, tapahtuu sitten mitä tahansa.
    Parasta kai on yrittää unohtaa koko asia, kunhan saat rahasi tai kameran.

    VastaaPoista
  2. Kiitos Uuna kannustavista kommenteistasi. Minulla on ollut kiire monen asian vuoksi, enkä ole joutanut tapani mukaisesti vastailemaan. Pitää yrittää ehtiä nyt vastailla.
    Huomena olisi tarkoitus mennä isää keskussairaalaan katsomaan. Toivottavasti en tule sairaaksi, kun on vähän flunssainen ja tosi väsynyt olo.

    Olet oikeassa, niin tässä nyt varmaan kävi. Sitä epäilin itsekin eniten. Tuntui vain uskomattomalta että niin tehdään. Otetaan tarkoituksellinen riski menettää asiakkaita.

    Pakko niiden raha on maksaa takaisin. Koska meneteltiin hyvän kauppatavan vastaisesti, purkuoikeus on ilman muuta. Minähän en olisi tilannut sieltä jos olisin tiennyt sen kestävän näin kauan, ensi viikolle. Kaupan purkuoikeus on myös aina verkkokaupassa.

    Ei minullakaan ole ollut ongelmaa, tulevat yleensä aina sovittuun aikaan. Ja tilatessa jo näkee, kun ostoskori päivittyy onko tavaraa varastossa. Usein vielä näkee senkin koska tavaraa tulee lisää.
    Minä en olisi tilannut jos myyjä olisi sanonut suoraan ettei ole.
    Nythän myyjä vielä "tarkisti" asian, joten sitä piti olla 9kpl :-))

    Opin tästä sen, ettei edes suomalaiseen verkkokauppaan voi aina luottaa. Kyllä asiakkaalla pitää olla oikeus saada tavara silloin, kun on sovittu ja maksettu etukäteen. Ehdoton edellytys on että informoidaan asiakasta heti, jos toimitus ei onnistu, että asiakas voi päättää mitä tekee.

    Olin tilaushetkellä tyytyväinen palveluun, kun myyjä autteli ja vastaili kysymyksiin. Tarkasti varastotilanteen. Tarkoitus oli kameran tultua tehdä siitä postaus ja kehua hyvää asiakaspalvelua. Siinä vaiheessa ei ollut hajuakaan, että vedetään nenästä ;-)
    Paha maku jää kyllä tällaisesta. Joutuu itse selvittelemään heidän mokiaan päivätolkulla, kun on jo muista tärkeämmistä asioista huoli.
    No paljon pitää tapahtua, että "hämäräkaupan" ovea aukaisen tai heidän verkkokaupastaan mitään tilaisin. Ja ainakaan kenellekään en uskaltaisi suositella ;-)

    VastaaPoista
  3. Kaikenlaisia väärinkäsityksiä ja myyntikikkoja. Jos se kuitenkin lopulta kääntyisi parhaaksesi.

    VastaaPoista
  4. Kiitos Aina, eiköhän ne rahat sieltä tule:-) Hyvän kauppatavan mukaiseksi tätä ei voi sanoa. Pyysin ottamaan yhteyttä maanantaina, eikä otettu. Eikä tiistaina, eikä keskiviikkona...
    Eikä päivitetty edes asiakastietoihin, missä tuote on vai onko missään.
    Jos tuotetta ei olisi maksettu etukäteen, voisi vaan mennä ostamaan kameran muualta ja perua tilauksen. Näin ei hoideta asiakaspalvelua, tai häviää viimeisetkin asiakkaat :-)

    VastaaPoista
  5. Hankalaa on tämä nykyajan kaupanteko. Asiakas ei ole enää kuningas, vaan hankala tyyppi, jota voi kohdella alentuvasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä olenkin ihmetellyt, että asiakasta kohdellaan kuin armopalojen kerjääjää. Varsinkin kun on jotain huomauttamista. Oliskohan helkilöstökoulutuksessa uudistuksen paikka. Kiitos kommentistasi :-)

      Poista
  6. Kokeileekohan he kuin jäätä tikulla, että jos vaikka voisivatkin huijata, niin huijaavat.
    Mutta älä anna periksi!

    VastaaPoista
  7. Illalla tuli tieto,että ovat lähettäneet kameran tulemaan, vaikka kielsin enää lähettämästä. Jos lähetän takaisin kun tulee, venyy rahojen saanti takaisin ties minne. Tapahan se on sekin, pitkittää....Kiitos kommentistasi Harakka :-)

    VastaaPoista